Nowości

Zapomnij o chandrze i ciesz się wiosną!

Od dawna z utęsknieniem wyglądamy wiosny. Każdy słoneczny poranek witamy z uśmiechem. Ale właśnie teraz dopada nas „wiosenne zmęczenie”. Czujemy nagły spadek energii i mamy gorsze samopoczucie. Jak radzić sobie z sezonową depresją?

Dlaczego wiosną pojawia się chandra?

Winę za gorszy nastrój wczesną wiosną ponosi… mocniej przygrzewające słońce, za którym tak tęskniliśmy jesienią i zimą. Nadmiar promieniowania słonecznego wpływa na zmniejszenie produkcji melatoniny – hormonu niezbędnego, by dobrze spać. To z kolei zaburza nasz wewnętrzny zegar biologiczny. Stajemy się ospali, zniechęceni, smutni i rozdrażnieni. Niektórzy z nas miewają czarne myśli i niskie poczucie własnej wartości. Dobra wiadomość jest taka, że można w naturalny i prosty sposób poradzić sobie z tymi stanami.

Ziołowe lekarstwo na przygnębienie

Jednym ze sprawdzonych domowych sposobów na wiosenną chandrę jest zastosowanie szafranu. Ta niezwykła roślina działa przeciwutleniająco, wspierając naturalne mechanizmy obronne komórek. Ekstrakt z kwiatów szafranu znany jest także ze swoich właściwości w zakresie utrzymywania optymalnego poziomu serotoniny – zwanej „hormonem szczęścia”. Szafranem przyprawiamy ulubione dania – musimy jednak przygotować się na spory wydatek. Jest to bowiem najdroższa wagowo przyprawa na świecie. Znacznie bardziej opłacalne jest stosowanie suplementów diety, które zawierają ten luksusowy składnik. Inne zioła pomocne w leczeniu wiosennej depresji to: dziurawiec, chmiel zwyczajny, dzika róża i gorzka pomarańcza.

Uzupełnij niedobory witamin

Wiosenną przemianę materii prawdopodobnie zaburzają niedobory niektórych witamin i mikroelementów. Zwiększony zimą apetyt na tłuste i słodkie zostawił niechcianą „pamiątkę” w postaci kilku dodatkowych kilogramów. Widok fałdek tłuszczu na brzuchu i udach nikomu nie poprawia humoru. Jeżeli zastanawiasz się nad naturalnymi suplementami diety na odchudzanie, wybierz te, które zawierają kwas chlorogenowy, witaminę B6, tiaminę i kwas foliowy.

Chcesz w prosty sposób poprawić sobie nastrój? Wpuść do domu więcej światła! Spędzaj czas na świeżym powietrzu. Umów się z rodziną lub przyjaciółmi na spacer, rower lub jogging. Zwiększ aktywność fizyczną – regularne ćwiczenia gwarantują nie tylko poprawę samopoczucia, ale i kondycji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




− trzy = 5