Nowości

Słodsza od cukru a bezkaloryczna – czy to możliwe?

Nie od dziś wiadomo, ze cukier nie jest zdrowy, jednakże w codziennej diecie występuje on w znacznych ilościach, ponieważ znajduje się  w większości produktów spożywczych. Czym więc słodzić? Odpowiedź jest prosta! W swojej diecie warto zastosować naturalną substancję słodzącą – stewię. Pomoże ona cieszyć się słodkim smakiem bez dostarczania organizmowi kalorii pochodzących z cukru.

Stewia to niewielki krzew powszechnie występujący w Paragwaju oraz na tropikalnych i subtropikalnych obszarach Ameryki Północnej i Południowej. Posiada intensywnie słodki smak, a przy tym zero kalorii.

W jej składzie znajdziemy glikozydy stewiolowe słodsze 200-300 razy bardziej od sacharozy, która przyczynia się do powstawania cukrzycy, otyłości i próchnicy.

Stewia dostępna jest pod różnymi postaciami m.in. skoncentrowanego fluidu, w płynie, suszonych liści, zmielonych suszonych liści, białego proszku lub tabletek. Można ją długo przechowywać i stosować na wiele sposobów. Suszone listki nadają się do herbaty, do wypieków warto zastosować stewię w proszku. Nadaje się również do sałatek oraz przetworów. Znalazła też zastosowanie w kosmetyce. Stosuje się ją w postaci wyciągów wodnych lub maseczek do łagodzenia problemów ze skórą, redukcji zmarszczek i odmładzania skóry.

Stewia jest idealnym rozwiązaniem dla osób na dietach redukcyjnych, które dzięki niej nie muszą rezygnować ze spożywania słodkich posiłków. Jej dodatkową zaletą jest to, że nie wywołuje próchnicy zębów, przez co jest bezpieczniejsza dla dzieci niż cukier. Łyżeczka sproszkowanej stewii odpowiada jednej szklance cukru. Nawet małe jej ilości są bogatym źródłem makro- i mikroelementów takich jak: wapń, potas, chrom, żelazo, selen, mangan, cynk, zawiera także witaminy z grupy B i witaminę C.

Spośród jej właściwości zdrowotnych warto wymienić: działanie bakteriobójcze, przeciwgrzybicze, wpływa również na obniżenie ciśnienia krwi oraz nie wywołuje wzrostu poziomu cukru we krwi. Ponadto, stewii przypisuje się właściwości przeciwzapalne, przeciwnowotworowe, przeciwbiegunkowe oraz immunomodulacyjne. W medycynie tradycyjnej stosowana była jako lek na niestrawność i zgagę. Dziś wiadomo, że pobudza i reguluje pracę jelit. Kolejną zaletą tego naturalnego słodzika jest możliwość zastosowania przez osoby chore na fenyloketonurię.

Stewia posiada ogrom zalet i jest idealnym rozwiązaniem dla osób dbających o swoje zdrowie i szczupłą sylwetkę.

 

 

5 Komentarzy w Słodsza od cukru a bezkaloryczna – czy to możliwe?

  1. Cukier i aspartam są niezdrowe, stewia bardzo psuje smak napojów.
    Polecam nie dodawać cukru ani stewi wtedy mamy zdrowie i najlepszy smak :)

  2. Stewia to moje odkrycie ubiegłego roku. Zastąpiłem cukier tym słodzikiem niemal w każdym miejscu. Herbata, kawa, wypieki, koktajle.

  3. Zwracajcie uwagę na skład słodziku. Powinien zawierać wyłącznie glikozydy stewiolowe! to Ważne

  4. Stewia to najlepsza alternatywa dla białego cukru. Kupuję w internecie, bo jest znacznie taniej.

  5. Niestety mi kawa i herbata ze stewią zupełnie nie smakują :(

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




3 + = dziesięć