Nowości

Przyjaciele od serca

Jakie produkty warto włączyć do jadłospisu, by mieć zdrowe serce? Poniżej lista 10 smakołyków.


1. Owsianka

Takim daniem warto rozpocząć dzień! Bogata w nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, kwas foliowy i potas, dzięki którym pomoże obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi.

2. Ryby

Również zawierają dużą ilość kwasów Omega-3, które pomagają efektywnie zmniejszyć ciśnienia krwi. Zjadaj przynajmniej 2 porcje tygodniowo!

3. Awokado

Masz zbyt wysoki cholesterol, ale nie możesz się odzwyczaić od smarowania chleba masłem? Jest na to łatwy patent – zastąp je awokado! Dojrzały owoc w smaku jest do niego bardzo podobny a w przeciwieństwie do masła zawiera tylko zdrowe tłuszcze, które zmniejszają poziom złego cholesterolu we krwi.

4. Oliwa z oliwek

Podobnie jak poprzednie produkty zawiera zdrowe tłuszcze, które pomagają w walce ze złym cholesterolem.

5. Orzechy

Bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3, witaminę E, magnez, błonnik i potas. Zalecane w profilaktyce choroby niedokrwiennej serca. Dodatkowo świetnie działają na pamięć!

6. Jagody i jeżyny

Jagody, jeżyny, maliny i truskawki są pełne antyoksydantów, które zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby serca i nowotwory.

7. Rośliny strączkowe

Zielony groszek, fasolka szparagowa, fasola biała i czerwona – wszystkie bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 i wapń.

8. Szpinak

Chroni przed miażdżycą, dzięki wysokiej zawartości beta-karotenów, witaminy C i luteiny. Dodatkowo – bogate źródło potasu (obniża ciśnienie krwi) i kwasu foliowego.

9. Siemię lniane

Nie mylić z olejem lnianym! Siemię zawiera kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6, jest bogate w łatwo przyswajalne białka. Obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy, stosowane także w profilaktyce nowotworowej.

10. Soja

Pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, jest też źródłem błonnika pokarmowego i obniża stężenie cukru we krwi.

 

 

 

3 Komentarze w Przyjaciele od serca

  1. szpinak i siemię lniane to nie smakołyki

  2. Owsianka jest dobra na wszystko, warto ją jeść na śniadanie nawet jak nie ma się problemu z cholesterolem!!!

  3. awokado jest pyszne i zdrowe, ale ma dużo kalorii :(

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




− 6 = trzy