Nowości

Prawdy i mity na temat odchudzania

Era odchudzania i smukłej sylwetki spowodowała powstanie wielu diet, które wpłynęły na to, że dziś w internecie znaleźć możemy wiele informacji na temat odchudzania. Nie wszystkie jednak są trafne i poparte nauką. Przyjrzyjmy się mało znanym dietetyczny prawdom i mitom.

„Oliwa jest tak zdrowa, że na diecie można ją spożywać bez ograniczeń”

MIT – oliwa z oliwek jest tłuszczem, jest więc wysokokaloryczna. 10 gram oliwy, czyli 1 łyżka to 90 kcal, jeśli w ciągu dnia użyjemy większej ilości to i wartość kaloryczna jadłospisu znacznie się zwiększy.

„Posiłek należy celebrować”

PRAWDA – nasz mózg odbiera sygnał o tym, że jesteśmy najedzeni po 15-20 minutach. Wolniejsze jedzenie i dokładne przeżuwanie kęsa posiłku sprawi, że nie zjemy więcej niż rzeczywiście potrzebuje nasz organizm.

„Zimne produkty wspierają odchudzanie”

PRAWDA – organizm zużywa więcej energii w czasie trawienia takich produktów, bo najpierw musi je zagrzać do czego potrzebuje dodatkowej dawki energii.

„Ziemniaki są wysoko kaloryczne”

MIT – ziemniaki jak każde inne warzywo są niskokaloryczne, dlatego nie należy ich wykluczać z jadłospisu. Są one ponadto źródłem witaminy C w naszej diecie. Uważać jednak należy na dodawane do nich dodatki typu: sosy, śmietana czy masło, bo to one robią z ziemniaków bombę kaloryczną.

„Grapefruit przed posiłkiem przyspiesza metabolizm”

MIT – sam grapefruit cudów nie zdziała, jego działanie oparte jest na wypełnieniu żołądka przed właściwym posiłkiem, którego wtedy spożyjemy mniej.

„Woda gazowana jest szkodliwa”

MIT – dla przeciętnej zdrowej osoby nie ma nic niekorzystnego w piciu wody gazowanej. Woda ta lepiej gasi pragnienie niż woda niegazowana. Szkodliwa może być dla osób mających problemy z przewodem pokarmowym, od zdiagnozowanych chorób po dolegliwości gastryczne typu wzdęcia.

„Najlepsze są produkty 0% tłuszczu”

MIT – tłuszcze są potrzebne naszemu organizmowi. Z nich powstaje szereg różnych związków, w nich rozpuszczają się witaminy, przez co zyskujemy ładny wygląd włosów, skóry czy paznokci. Dlatego najbardziej odpowiednie będą produkty chude a nie zupełnie pozbawione tłuszczu. Zapewnisz w ten sposób organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu i odchudzanie będzie przebiegało zdrowo.

 

 

3 Komentarze w Prawdy i mity na temat odchudzania

  1. Super! Wymieniam wszystkie naczynia na niebieskie;-)

  2. fajne, dzieki :)

  3. A znacie to?! Według naukowców niebieski jest kolorem, który w mniejszym stopniu pobudza apetyt i zmniejsza łaknienie. Wyniki badań pokazały, że kolor niebieski tłumi apetyt. Jedząc więc z niebieskiego talerza zjesz znacznie mniej niż z białego czy czarnego. HA!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




dziewięć + = 12