Nowości

Od czego zacząć poranek?

Większość ludzi zaczyna swój dzień od filiżanki kawy, herbaty lub wody, jednak nie jest to najlepsza metoda na utrzymanie organizmu w dobrej kondycji. O energetykach i słodzonych napojach gazowanych nie wspominając. Dla zwiększonej koncentracji i witalności w trakcie dnia powinniśmy rozpoczynać dzień od bardziej rewitalizujących napojów i wcale nie chodzi o szkodliwe energetyki. Zobaczcie jakie mikstury sprawdzają się najlepiej i dlaczego.

Woda cytrynowa dla zanieczyszczonych

Taki napój wypity z samego rana, pomoże naszemu organizmowi oczyścić się z toksyn, orzeźwi nas dzięki zawartości mięty i lodu, a także pobudzi nasz metabolizm i wspomoże wypróżnianie – dzięki imbirowi i cytrynie. Doskonały nie tylko po całonocnej imprezie i zbyt dużej ilości wypitego alkoholu, ale i każdego dnia, gdy tylko czujemy się osłabieni, znużeni i zmęczeni.

Składniki:
– woda mineralna niegazowana
– 3-4 listki świeżej mięty
– kilka plastrów cytryny
– pół szczypty mielonego imbiru
– opcjonalnie: 1 łyżeczka miodu
– opcjonalnie: kilka kostek lodu

Przygotowanie:
Składniki dodajemy do wody.

Kawa zbożowa na uspokojenie i układ pokarmowy

Taki napój jest cennym źródłem błonnika pokarmowego, obniżającego poziom cholesterolu i glukozy we krwi, a także cykorii, która reguluje przemianę materii i przyspiesza trawienie. Ponadto, zawiera sporo witamin z grupy B, który mają pozytywny wpływ na nasz wygląd, a także polepszają wchłanianie magnezu, którego w kawie zbożowej również nie brakuje.

Oznacza to, że podczas gdy normalna kawa kofeinowa, wypłukuje z naszego organizmu magnez i czyni nas podatnymi na stres, kawa zbożowa pozytywnie wpływa na układ nerwowy i odpornościowy.

Koktajl warzywny na szczupłą sylwetkę

Doskonała propozycja na pierwszy poranny napój dla wszystkich tych, którzy pozostają na diecie. Oczywiście można wypić wyciśnięty sok z samego selera, jednak znacznie smaczniejszy będzie on w połączeniu z owocem kiwi:

Składniki:
- 2 łodygi selera naciowego
– 1 kiwi
– 1 płaska łyżka miodu
– pół szklanki wody

Przygotowanie:
Wszystkie składniki blendujemy razem.

Dlaczego akurat seler? Otóż zawiera on tylko 13 kalorii na 100g! Dodatkowo, dzięki zawartości witaminy C działa oczyszczająco. Taki lekki koktajl wypity na pusty żołądek sprawdzi się znacznie lepiej niż filiżanka herbaty.

Koktajl bananowo-gruszkowy dla niejadków

Składniki:
– mały kefir
– 1 duży banan
– 1 gruszka lub jabłko
– 1 łyżeczka cynamonu
– opcjonalnie: ½ łyżeczki miodu lub cukru

Przygotowanie:
Wszystkie składniki należy razem zblendować.

Zawsze spieszysz się rano i zjadasz śniadanie dopiero po kilku godzinach w pracy? Owoce bogate w błonnik, spożyte w postaci orzeźwiającego koktajlu z samego rana zapewnią nam uczucie sytości przez kolejne 2-3 godziny, do czasu kiedy będziemy mieli spokojną przerwę w pracy na zjedzenie pełnego śniadania. A przygotowanie takiego napoju naprawdę zajmuje tylko 5 minut!

Napar z żeń-szenia dla śpiochów

Jeśli jesteś wyjątkowym śpiochem i nie wyobrażasz sobie rozpoczęcia dnia bez napoju energetyzującego, dla własnego dobra, zrezygnuj z kofeiny i przygotuj sobie napar z żeń-szenia.

Taki napój wypity z samego rana dodaje energii, poprawia koncentrację i zwiększa odporność na stres w ciągu dnia, a nie ma tak szkodliwego wpływu na nasz organizm jak mocna kawa wypita na pusty żołądek.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




dziewięć + 5 =