Nowości

Joggingowe uzależnienie

Coraz częściej na ulicach dużych miast o różnych porach dnia i nocy można dostrzec biegających ludzi, czy jak kto woli, uprawiających jogging. W prasie, telewizji, Internecie lansowany jest zdrowy tryb życia. Powoli Polacy zwracają się ku zachodniemu modelowi kultu ciała – „w zdrowym ciele zdrowy duch”, czyli im jesteś zdrowszy tym atrakcyjniejszy, co za tym idzie łatwiej osiągniesz sukces.

Z punktu widzenia ewolucji to wszystko prawda. Atrakcyjnym ludziom, czy tego chcemy czy nie, jest łatwiej w życiu. Ale nie o tym dziś. Najważniejsze jest zdrowie, bo tego nie można kupić za pieniądze. Dlatego polecamy ćwiczyć dla zdrowia. Przecież człowiek zdrowy to człowiek szczęśliwy. Ćwiczcie więc dla siebie.

Trening odchudzający

Żeby się odchudzić wystarczy bieżnia, skakanka, albo rower. Polecamy również chodzenie po schodach. Jeszcze zdrowsze metody, to poranny jogging czy wycieczka rowerem za miasto. Wszystkie te ćwiczenia polegają na intensywnym dotlenianiu mięśni i termogenezie, czyli zwiększaniu jego temperatury, co bezpośrednio wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej.

Oczyszczanie z toksyn

Dla porównania, statyczne ćwiczenia siłowe nie spalają nawet połowy tego, co można spalić na rowerze, czy w czasie 20 minutowego marszobiegu. Mówi się, że zrzuca się wagę przez wypocenie, ale to tylko częściowo prawda. Intensywne pocenie się w pierwszych dniach treningów tak naprawdę pozwala oczyścić organizm z toksyn, przeczyścić pory skóry, które dzięki temu łatwiej wydalają niewykorzystane i niepotrzebne organizmowi substancje – wydalamy nie tylko przez układ moczowy i trawienny, ale również przez skórę, więc dobrze jest, kiedy nasz organizm sprawnie pozbywa się toksyn.

Bieg po zdrowie

Ludzie uprawiający systematycznie jogging rzadko chorują, a infekcjom ulegają zdecydowanie rzadziej i łagodniej je znoszą. Biegając opóźniamy procesy starzenia, zyskujemy młodzieńczą sylwetkę i sprawność. Dzięki joggingowi zmniejszamy ryzyko chorób serca i układu krążenia oraz poprawiamy inteligencję i wygląd skóry.

Dobrą informacją jest także tendencja organizmu ludzkiego do uzależniania się od hormonu szczęścia wydzielającego się w mózgu w czasie ćwiczeń. Co to oznacza? To, że po pierwszym miesiącu regularnych ćwiczeń, wejdą one w nawyk i zacznie ich brakować, kiedy pominiecie jeden czy dwa treningi w ciągu tygodnia. Wyczynowi sportowcy żyją z tą „chorobą” na codzień.

Jak zacząć biegać? 

Do biegania potrzebne w zasadzie są tylko odpowiednie buty, które pomogą uniknąć kontuzji i… motywacja. Przed rozpoczęciem każdego treningu należy przeprowadzić  5-10 minutową rozgrzewkę (wymachy rąk i nóg, krążenia bioder, lekki trucht w miejscu), aby rozruszać stawy, szczególnie skokowe i kolanowe. Po treningu z kolei należy pamiętać o kilku ćwiczeniach rozciągających oraz nawodnieniu organizmu, najlepiej wodą z dodatkiem miodu i soku z cytryny.

Jeżeli dobiero zaczynasz przygodę z bieganiem, przez kilka pierwszych treningów po prostu maszeruj. Staraj się każdy trening wydłużać i zwiększać jego intensywność. Powodzenia!

 

 

2 Komentarze w Joggingowe uzależnienie

  1. Bieganie staje się sportem narodowym POLAKÓW – teraz to każdy prawie jest, co najmniej, półmaratończykiem ;)

  2. run Forest run // 4 Styczeń 2015 at 15:49 // Odpowiedz

    mnie najbardziej śmieszy jak ktoś się wystroi w najnowsze Air Maxy i różowo-błękitny zestawik do biegania, zamontuje sobie pulsometr i co 5 sekun spogląda na niego, a nie jest w stanie przebieć 5 km..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




× dwa = 8