Nowości

Jak uniknąć kontuzji? Oto, co radzą kulturyści…

Rozgrzewka i rozciąganie mięśni są obowiązkowymi elementami każdego treningu. Ćwicząc w nieodpowiedni sposób, ryzykujesz urazem, który na długo wykluczy Cię z treningów, powodując spadek formy.

Pamiętaj o rozgrzewce

W zależności od tego, jaką partię mięśni ćwiczymy – musimy ją wcześniej odpowiednio rozgrzać. Są też takie partie ciała, które rozgrzewamy za każdym razem, bez wyjątku. Przed treningiem siłowym musimy rozgrzać nasze nadgarstki i barki, ponieważ biorą udział praktycznie w każdym ćwiczeniu. Rozgrzewka wybranej partii mięśni powinna odbywać się seriami, z wykorzystaniem małych ciężarów. Najważniejsze w rozgrzewce jest dokładne wykonanie ruchów i napięcie mięśni. Rozgrzewka przed treningiem cardio jest prostsza, ale równie istotna. Zacznij o kilku głębokich oddechów. Następnie rób wypady do tyłu, przyciągnij kolejno pięty do pośladków i kolana do góry. Włącz do rozgrzewki skłony, wykopy, przysiady i bieg w miejscu. Rozruszaj całe ciało, by przygotować je do dalszych ćwiczeń.

Rozciąganie i regeneracja

Po każdej serii ćwiczeń rozciągnij odpowiednie partie mięśni. Możesz to robić na różne sposoby. Bardzo dobrym pomysłem jest także masaż. Wykonuj koliste ruchy aż poczujesz, że zmniejsza się napięcie mięśni. Dzięki temu unikniesz zakwasów. Zwróć uwagę czy Twój plan treningowy uwzględnia 2-3 dni na regenerację i odpoczynek. Przetrenowanie niesie ze sobą fatalne skutki dla Twojej kondycji i hamuje przyrost mięśni. Kiedy czujesz się zmęczony (psychicznie lub fizycznie) to znak, że Twój organizm potrzebuje odpoczynku. Wtedy należy zrobić tzw. roztrenowanie, czyli zaprzestanie treningów na tydzień. Po powrocie na siłownie zauważysz lepsze efekty, ponieważ wszystkie partie mięśni zdążą się całkowicie zregenerować, a Ty naładujesz się nowymi siłami!

Ćwiczenia możemy potraktować jako sposób na aktywne spędzenie wolnego czasu lub narzędzie do uzyskania wymarzonej kondycji i sylwetki. Jednak bez względu na to, jak poważnie traktujemy sport – powinniśmy dbać o siebie i robić wszystko, by zapobiec kontuzjom.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




+ 7 = osiem