Nowości

Jak pokonać miłość do słodyczy? – część I

Nie musimy całkowicie rezygnować ze słodkości w swojej diecie, by odżywiać się zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. Jedzenie słodyczy od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi. Ważne abyśmy potrafili świadomie wybierać słodkie, a jednocześnie zdrowe przekąski. Oto kilka prostych sposobów.

1. Wysokokaloryczne słodycze dostępne w sklepach (wyroby czekoladowe, ciastka, cukierki, pieczywo cukiernicze) zastąpmy domowej roboty wypiekami z mąki razowej, ciasteczkami owsianymi oraz gorzką czekoladą.

2. Ciężkie ciasta z kremem czy bitą śmietaną zamieńmy na biszkopt lub mniej słodkie ciasto drożdżowe.

3. Cukier zastąpmy słodzikiem, najlepiej naturalnym – stewią.

4. Słodkie napoje gazowane i niegazowane napoje owocowe, nektary i soki owocowe zastąpmy wodą mineralną z dodatkiem świeżo wyciśniętego soku z cytryny czy pomarańczy, smak wody można wzmocnić także dodając świeże listki mięty oraz listki stewi,

5. Zamiast owocowych, słodzonych produktów mlecznych wybierzmy samodzielnie przygotowane koktajle na bazie chudego jogurtu naturalnego i świeżych owoców. Możemy je wzbogacić o ulubione orzechy lub ziarna zbóż.

6. Wysokokaloryczne desery dostępne na sklepowych półkach zastąpmy samodzielnie przyrządzonymi deserami na bazie owoców, np. w formie musu czy kisielu.

7. Wybierajmy zawsze małe paczki słodkości – lepiej kupmy małego batonika, niż całą czekoladę, kilka cukierków na wagę, niż całą paczkę. Powód? Na pewno zjemy mniej kalorii.

8. Na zakupy nie wybierajmy się nigdy głodni – w supermarketach słodycze celowo zostały umieszczone przy kasie, po to by skusić wygłodniałego kupującego na „drobną” przekąskę podczas stania w kolejce.

9. Nie trzymajmy w domu zapasów słodyczy!

W części II „Jak pokonać miłość do słodyczy?” przedstawimy kilka przepisów na słodkie, a jednocześnie zdrowe przekąski.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




3 − = dwa