Nowości

Jak pokonać miłość do słodyczy? – część II

Poniżej znajdziecie przepisy na przekąski, które z powodzeniem zaspokoją apetyt na słodycze, a przy okazji dostarczą składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

1

PLACUSZKI OWSIANE

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

– 2 jajka
– 6-8 łyżek otrąb owsianych
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 2 łyżeczki cynamonu
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 2 łyżki serka homogenizowanego naturalnego
– 1/2 łyżeczki słodzika w proszku
– 1 łyżeczkę kakao
– ulubione owoce

Przygotowanie:

Jajka ubijamy blenderem, dodajemy otręby, jogurt, cynamon, proszek do pieczenia. Całość miksujemy. Placuszki smażymy na suchej patelni, na wolnym ogniu. Serek mieszamy ze słodzikiem. Usmażone placuszki podajemy z kleksem z serka i owocami. Możemy też posypać kakao.


 

2

SEROWA PIANKA

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

– 250g chudego sera twarogowego
– 400g kefiru naturalnego (duże opakowanie)
– 150g jogurtu naturalnego (małe opakowanie)
– 6 łyżek rodzynek
– 3 połówki brzoskwiń z puszki
– 1 łyżkę miodu
– 3 łyżki soku z cytryny
– 2 i 1/2 łyżki żelatyny
– 1/2 szklanki mleka 0,5% tłuszczu

Przygotowanie:

Mleko podgrzewamy w mikrofalówce, wsypujemy do niego żelatynę. Twaróg dokładnie rozgniatamy widelcem, dodajemy do niego kefir i jogurt. Następnie dodajemy sok z cytryny i miód. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Brzoskwinie płuczemy pod wodą, kroimy w kostkę i wrzucamy do masy. Gdy mleko z żelatyną wystygnie, łączymy z ciastem. Dodajemy rodzynki. Gotową masę wlewamy do jednego większego naczynia bądź kilku mniejszych. Odstawiamy na 1,5-2 godziny w chłodne miejsce do stężenia.


 

3

DYNIOWY DESER 

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

– 1/2 średniej dyni
– 400ml jogurtu naturalnego (duże opakowanie)
– 2 łyżki miodu
– 1 płaską łyżeczkę cynamonu
– 1/2 łyżeczki kardamonu
– gwiazdkę anyżu
– 1 łyżkę rodzynek

Przygotowanie:

Dynię obieramy, kroimy w kostkę i dusimy w niewielkiej ilości wody. Kiedy będzie miękka odlewamy wodę i miksujemy. Odstawiamy do ostygnięcia. Dodajemy miód i przyprawy. Przekładamy do naczynia, polewamy jogurtem. Deser możemy posypać rodzynkami i udekorować listkiem mięty.


 

55KOKOSOWA CHAŁWA

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

– 8-9 łyżek pasty sezamowej bez cukru
– 3 łyżeczki miodu gryczanego
– 5 łyżek wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Wiórki kokosowe prażymy na suchej patelni. Mieszamy dokładnie widelcem z miodem i pastą sezamową. Następnie masę nakładamy do silikonowych foremek do lodu i wstawiamy do lodówki. Przygotowane porcje są małe, ale z doskonałym skutkiem zaspokajają ochotę na coś słodkiego!


 

9

TARTA Z BUDYNIEM 

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

Na spód:
– 1/2 szklanki suszonych daktyli bez pestek
– 1 szklankę pestek słonecznika
– 1 szklankę płatków migdałowych

Na budyń:
– 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
– 2 szklanki mleka 0,5% tłuszczu
– 1 szklankę słodkiej wody po moczeniu daktyli
– kilka kropli soku z cytryny
– 2-3 łyżki oleju kokosowego
– 1 łyżeczkę startej skórki z cytryny
– ewentualnie słodzik (najlepiej stewia)

Na wierzch:
– kilka truskawek lub pestki z 1/2 granatu lub płatki migdałowe

Przygotowanie:

Daktyle zalewamy szklanką wrzątku i odstawiamy na jakiś czas żeby zmiękły. Słonecznik i migdały prażymy na suchej patelni, a następnie mielimy. Odsączamy daktyle pozostawiając wodę. Daktyle blendujemy na gładką masę, dodajemy zmielone pestki oraz migdały i zagniatamy ciasto. Ciastem wyklejamy, wyłożoną papierem do pieczenia, tortownicę.
Do garnka wlewamy mleko, wodę z daktyli, sok i skórkę z cytryny oraz olej kokosowy. W momencie zagotowania dodajemy kaszę i gotujemy na małym ogniu pod przykryciem do momentu, aż kasza będzie miękka, a nawet lekko rozgotowana. Miksujemy na gładka masę. Lekko przestudzony budyń wylewamy na spód, na wierzchu układamy pokrojone owoce i odstawiamy do schłodzenia.


 

5

BEZCUKROWE MUFFINY

 

 

 

 

 

Potrzebujemy:

– 4 marchewki
– 2 jabłka
– 1 banana
– 1 łyżkę kakao
– 1 łyżeczkę cynamonu
– 3 jajka
– 10 łyżek zmielonego siemienia lnianego
– 20 sztuk orzechów włoskich

Przygotowanie:

Marchewki i jabłka obieramy, a następnie ścieramy na tarce o dużych oczkach. Dusimy w garnuszku z małą ilością wody i cynamonem. Dodajemy rozgniecionego widelcem banana i mieszamy. Dodajemy jajka, siemię lniane, drobno posiekane orzechy włoskie, kakao i dokładnie miksujemy. Ciasto przekładamy do foremek na muffiny i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni C około 30-40 minut.


Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




3 + = siedem