Nowości

Babcine sposoby na problemy

Nasze babcie często okazują się znać oryginalne i niebywale skuteczne metody pozbycia się różnych problemów, jakie mogą pojawić się w gospodarstwie domowym. Sposoby te najczęściej wypracowywane były metodą prób i błędów przez długi czas, aż doprowadzone zostały do poziomu zadowalającej skuteczności.

W dobie Internetu, gdy każdy może wtrącić swoje trzy grosze na dowolny temat, ciężko jest stwierdzić, które z opisanych rozwiązań mogą przynieść pożądany rezultat. Dlatego poniżej znajdziecie zestawienie kilku sprawdzonych i działających domowych sposobów na:

1. Przeziębienie

Aby nie dopuścić do rozwoju pierwszych oznak przeziębienia, wystarczy zastosowanie uderzeniowej dawki kwasu askorbinowego, czyli po prostu witaminy C. Powszechnie znany Rutinoscorbin zawiera oprócz niej rutynę, która spowalnia utlenianie się witaminy C, dzięki czemu działa dłużej. Sama witamina C odgrywa wiele ważnych funkcji takich jak: przyspieszanie gojenia ran, obniżanie poziomu cholesterolu we krwi, wzmocnienie układu odpornościowego czy zapobieganie procesom rakotwórczym. Przyjmowanie witaminy C w tabletkach można wspomóc naturalnymi jej źródłami, przykładowo spożywając: maliny, truskawki, pomidory, brukselkę, szparagi, groszek, paprykę, kapustę. Te warzywa i owoce są bogate w witaminę  C, a dodatkowo mogą posłużyć za bazę do sporządzenia pysznego i zdrowego posiłku.

Gdy nie uda nam się okiełznać pierwszych symptomów przeziębienia i rozwiną się w dolegliwość męczącą nas katarem, bólem gardła, kaszlem oraz ogólnie kiepskim samopoczuciem, istnieją sposoby na złagodzenie tych objawów:

  • gorące mleko z masłem i miodem przed snem rozgrzeje organizm, a zawarta w miodzie inhibina pomoże organizmowi zahamować rozwój drobnoustrojów
  • kromka chleba z masłem i dużą ilością drobno posiekanego czosnku, którego silne działanie antybiotyczne przewyższa mocą nawet penicylinę to potężny sprzymierzeniec w walce z przeziębieniem
  • płukanie gardła naparem z szałwii i rumianku odkazi gardło i wesprze organizm w walce z przeziębieniem, dzięki swojemu antybiotycznemu działaniu
  • sok z cebuli, uzyskany dzięki przełożeniu warstw posiekanej cebuli warstwami miodu (można do niego dodać czosnek), podziała łagodząco na suchy kaszel
  • inhalacje z oleju lawendowego lub sosnowego przyniosą ulgę drogom oddechowym

2. Komary

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że najmilsze nawet spotkanie z przyjaciółmi pod gołym niebem w letni wieczór może zostać skutecznie zepsute przez atakujące hordy krwiopijców, tak więc zerknijmy na najpopularniejsze metody obrony przed nimi:

  • pomóc może obecność w otoczeniu roślin nielubianych przez komary, np. pelargonii, kocimiętki czy bazylii
  • regularne przyjmowanie witaminy B6 może pomóc, gdyż zmienia ona zapach naszego potu tak, że zniechęca on szarżujące komary
  • istnieje wiele specjalnych preparatów służących do smarowania lub spryskiwania sobie skóry w obronie przed komarami – z metod naturalnych można spróbować też natrzeć skórę olejkiem waniliowym, paczulowym, wodą z cukrem lub nawet kamforą
  • umycie się szarym mydłem może działać odpychająco na komary
  • intensywny zapach emanujący ze skóry po zjedzeniu cebuli i czosnku sprawia, że komary mogą stracić zapał do kąsania nas

3. Zdrowy i spokojny sen

Ciężko jest nie doceniać wagi snu dla naszego zdrowia oraz dobrego samopoczucia. Większości osób może się wydawać, że robią wszystko, co powinny, aby zagwarantować sobie zdrowy, spokojny sen, ale często okazuje się, że do ich nawyków okołosennych można jeszcze wprowadzić pewne poprawki. Zastanówmy się więc, co można zrobić, abyśmy po przebudzeniu nie czuli się bardziej zmęczeni niż przed położeniem się spać:

  • nie jedz przed snem ciężkostrawnych, obfitych posiłków – oprócz kłopotów z zaśnięciem, sam sen może też przebiegać niespokojnie, gdyż twój żołądek będzie zmagał się z przetrawieniem bryły jedzenia zamiast pożytkować energię na procesy, które powinny zachodzić w czasie snu, takie jak oczyszczanie organizmu i regeneracja komórek
  • oczywistym jest, żeby nie spożywać przed snem substancji, które z założenia mają pobudzać, przykładowo kawy czy mocnej herbaty, które zawierają kofeinę albo napojów energetyzujących lub papierosów
  • dobrze jest stopniowo przygotować się do snu, wyciszając i wprowadzając ciało i umysł w tryb relaksacji – skończenie pracy nad projektem, którego termin ukończenia właśnie mija i przejście od komputera prosto do łóżka może sprawić, że stres i pobudzenie intensywną pracą „na czas” może jeszcze długo nie dać ci usnąć
  • dodatkowe relaksacyjne efekty można osiągnąć dzięki rozluźniającej kąpieli z dodatkiem olejku lawendowego, wypiciu uspokajającego naparu z rumianku, słuchaniu ulubionej muzyki, o ile nie działa ona na nas zbyt pobudzająco
  • bez względu na porę roku, wywietrzenie sypialni jest zawsze dobrym pomysłem. Ważne jest też, by nie przegrzewać pomieszczenia, gdzie zamierza się spać, ani nie trzymać tam włączonych urządzeń elektrycznych, gdyż produkują one tzw. smog elektromagnetyczny. By zapewnić sobie jak najlepszy komfort snu, należy również zadbać o zaciemnienie sypialni – wtedy to część mózgu zwana szyszynką zaczyna produkować hormon snu – melatoninę
  • dobry materac nie jest może najtańszym wydatkiem, ale można mieć pewność, że nasze plecy i reszta ciała docenią tego rodzaju inwestycję
  • i na koniec kilka rad od specjalistów Feng Shui: drzwi do sypialni powinny być zamknięte na czas snu; łóżko nie powinno stać w jednej linii z drzwiami; materac nie powinien leżeć bezpośrednio na ziemi; nie należy też stawiać łóżka pomiędzy drzwiami a oknami, gdyż jest to jeden z punktów, który charakteryzuje się zbyt wysokim poziomem energii, by pozwolić na spokojny sen.

 

 

3 Komentarze w Babcine sposoby na problemy

  1. Polecam po ugryzieniu komara posmarować pastą do zębów (najlepiej miętową, ale każda powinna zadziałać). Po chwili miejsce po ukąszeniu przestanie swędzieć!

  2. mleko z miodem i czosnkiem ! ! !

  3. Podzielę się sposobem mojej babci na czyste fugi w łazience – przygotowujemy mieszkankę olejku z drzewa herbacianego i wody (dwie łyżki stołowe na dwie szklanki wody). Taką mieszankę nakładamy na fugi za pomocą szczoteczki do zębów. Jest to naturalny środek przeciwgrzybiczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




− 3 = cztery