Nowości

10 sposobów na szybkie i zdrowe odchudzanie

Szukasz sposobu, by szybko i zdrowo schudnąć? My znamy ich aż 10! Poznaj najskuteczniejsze metody walki z nadwagą. Przeskoczenie o 2 a nawet 3 rozmiary nigdy nie było tak proste!

#1. Zacznij samodzielnie przygotowywać sobie posiłki

To pierwszy krok, by schudnąć i utrzymać wymarzoną wagę. Przygotowując sobie posiłki kontrolujesz co jesz i w jakich ilościach. Zdrowe odżywianie nie musi być nudne! W internecie znajdziesz mnóstwo ciekawych przepisów na przepyszne dania z produktów o bogatej wartości odżywczej.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie Owsianka, jajka na twardo, świeży sok z pomarańczy i grejpfruta
Obiad Kuskus z krewetkami i chili,
Kolacja Sałatka z roszponki, z jabłkami i kaszą gryczaną

#2. Nie przejadaj się

Organizm potrzebuje około 15-30 minut, by zacząć trawić przyswojony pokarm, więc staraj się jeść powoli, dokładnie gryząc i przeżuwając. Wskazówka: jedz z małego talerza. Mniejszy talerz to mniejsza porcja jedzenia. Badania dowiodły, że wielkość porcji ma znaczący wpływ na wagę i odchudzanie. Jedząc z dużego talerza będzie ci się wydawało, że jesz mniej niż w rzeczywistości. Natomiast na mniejszym talerzu porcja wygląda na o wiele większą. Okazuje się, że także kolory mają wpływ na nasz apetyt. Osoby, które chcą schudnąć powinny jeść z niebieskiej zastawy stołowej. Według specjalistów jest to kolor, który skutecznie zmniejsza ochotę na jedzenie.

#3. Dowiedz się co warto jeść na diecie, a jakich produktów należy unikać

Próbowałaś różnych diet i wciąż nie wiesz jak schudnąć? Być może nieświadomie sabotujesz swoje wysiłki jedząc produkty, których nie powinnaś.

 Czarna lista tuczącego jedzenia:
– lody, mrożona kawa
– fast foody (frytki, cheeseburger, pizza)
– grillowane mięso
– majonez
– pączki
– placki ziemniaczane
– winogrona
– chipsy ziemniaczane, słone paluszki, popcorn

Na szczęście jest mnóstwo produktów o niskiej zawartości kalorii i tłuszczu, które wspomagają skuteczne odchudzanie, a na dodatek wyśmienicie smakują. Zaliczymy do nich m.in.: chudy biały ser, odtłuszczone mleko, jogurt naturalny, banany, pomarańcze, jabłka, truskawki, czereśnie, jagody, melony, brokuły, marchewki i szpinak.

 #4. Zwiększ ilość spożywanego błonnika

Błonnik pokarmowy to twoja tajna broń w walce z tkanką tłuszczową. Redukuje wchłanianie cholesterolu i trójglicerydów, obniża ciśnienie krwi, spowalnia rozkład węglowodanów i przyspiesza perystaltykę jelit. Dowiedziono, że spożywanie tej substancji zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym nowotworów przewodu pokarmowego. Błonnik nie podwyższa wartości energetycznej posiłku, gdyż nie zawiera kalorii. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, by jego dzienne spożycie u osób dorosłych wynosiło 20-40 gram.

Produkty bogate w błonnik: Ilość błonnika w 100 g produktu:
otręby owsiane 20
otręby żytnie 43
maliny 6,7
porzeczki czarne 7,9
rodzynki 6,5
bób 5,8
fasola biała 15,7
groch 15
groszek zielony 6
soja 15,7
orzechy laskowe 9
orzechy ziemne 7
chleb żytni razowy 8,4
płatki żytnie 11,6

#5. Stosuj zbilansowaną dietę

Szybkie odchudzanie nie oznacza pomijania całych grup żywieniowych, np. węglowodanów czy białek. Osoby szukające sposobu jak szybko schudnąć powinny dbać, by na ich talerzach nie zabrakło produktów bogatych w białko, przede wszystkim jajek, chudego mięsa i ryb. Tofu, fasola i szparagi także są cennym źródłem protein, które dają uczucie sytości na dłużej oraz odgrywają ważną rolę w procesie regeneracji mięśni po treningach.

#6. Ogranicz spożywanie pieczywa

Dla wielu z nas kanapki są idealnym posiłkiem w ciągu dnia. Jemy je w pracy, w szkole i w domu. Tymczasem białe pieczywo jest wrogiem odchudzania. Mąka, z której jest wypiekane zawiera śladowe ilości witamin, minerałów i błonnika, będąc przede wszystkim źródłem pustych kalorii. Z tych względów biały chleb i bułki nie są polecane osobom dbającym o linię. Jeśli masz trudności z ograniczeniem spożywania tych produktów, zastąp je niskokaloryczną sałatą. I tak, zamiast kanapki z kurczakiem zjedz sałatkę z kurczakiem. Przekonasz się, że rezygnacja z pieczywa jest jednym z najszybszych sposobów na skuteczne odchudzanie.

 #7. Jedz 5 małych posiłków, zamiast 3 obfitych

Skuteczne odchudzanie nie polega na katowaniu się głodówkami. Żeby schudnąć musisz jeść! Im częściej jesz, tym mniejszy odczuwasz głód między posiłkami i masz słabszą ochotę na podjadanie. Ponadto przyzwyczajasz organizm do częstych posiłków, co przyspiesza metabolizm. A to z kolei prowadzi do efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej. Analogicznie rzecz ujmując, rezygnacja z posiłków (np. ze śniadań) obniża tempo przemiany materii i sprzyja odkładaniu się tłuszczu.

#8. Zrezygnuj ze słodyczy i wysoko przetworzonej żywności

Znane polskie przysłowie mówi: „czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”. Weź sobie tą zasadę do serca i zadbaj, by w twoim domu nie było śmieciowego jedzenia. Nawet, jeśli poczujesz apetyt na frytki lub czekoladę, będziesz musiała znaleźć alternatywną, zdrową przekąskę. To świetny sposób, by szybko schudnąć.

#9. Pozwól sobie na odstępstwa od diety

W zależności od postawionych sobie celów, np. raz w miesiącu pozwól sobie na mały grzeszek żywieniowy. Przy okazji wypróbuj przepisy na pyszne i niskokaloryczne desery, dostępne w internecie. Oto jeden z nich:

Jabłka w karmelu (1 porcja=300 kcal)

Potrzebujesz:
- 6 jabłek
- ok. 400 g toffi
30 ml mleka
6 patyczków od szaszłyka

Przygotowanie:
Umyj i wysusz jabłka. Usuń z nich szypułki. W każde jabłko wbij patyczek od szaszłyka. Tak przygotowane owoce połóż na papierze do pieczenia. Podgrzej w mikrofalówce mleko i toffi. Zamocz jabłka w gorącym karmelu, następnie włóż na godzinę do lodówki, by karmel stwardniał. Smacznego!

 #10. Prowadź aktywny tryb życia

Zdrowe odżywianie to tylko połowa sukcesu. Aby schudnąć należy spalać więcej kalorii, niż przyjmuje się z pożywieniem. W tym pomogą częste treningi aerobowe i siłowe. Dzięki intensywnym ćwiczeniom pozbędziesz się zbędnych kilogramów, wyrzeźbisz sylwetkę, unikniesz obwisłej skóry i poprawisz swoją kondycję. Oto prawdziwa recepta jak szybko schudnąć!

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie pojawi się na stronie.




pięć − 2 =